آموزش 3DS MAX(قسمت ششم)
Undo
اين دکمه يک مرحله قبلي را معکوس مي کند يعني آخرين عمليات انجام شده توسط شما را معکوس مي کند.
Redo
اين دکمه آخرين عمليات لغو شده توسط فرمان Undo را برمي گرداند.
Select and Link
اين دکمه اشياء انتخابي را به يکديگر مرتبط مي کند يعني(Link) مي دهد.
Unlink Select
اين دکمه اشياء انتخابي را که متصل هستند اتصالشان را از بين مي برد.
Bind to space warp
اين گزينه لفافه هاي فضايي را بر سيستم ذره اي مقيد مي کند.
منوي کرکره اي Selection Filter
به کمک اين منوي کرکره اي مي توانيم بر اساس انواع شي ها و ابزارهايي که در داخل نرم افزار است فيلترگذاري براي نوع انتخاب کنيم. يعني هر کدام از نوع هايي که در اين کرکره وجود دارد انتخاب کنيم همان نوع و دسته را در نماها مي توانيم انتخاب و تغيير دهيم.
Select Object
به کمک اين دکمه مي توانيم اشياء داخل صحنه را انتخاب کنيم.
Select by Name
به کمک اين گزينه مي توانيم اشياء داخل صحنه را بر اساس نام آنها انتخاب کنيم.
Selection Region
به کمک اين گزينه مي توان نوع و چگونگي انتخاب در صحنه را مشخص کرد.
Window/ Crossing
به کمک اين گزينه مي توان مشخص نمود که زمان انتخاب چند شي اگر مقداري از شي خارج از کادر ماند آن شي انتخاب شود يا خير.
Select and move
به کمک اين ابزار مي توان اشياء داخل صحنه را حرکت داد.
Select and Rotate
به کمک اين ابزار مي توان اشياء داخل صحنه را چرخاند.
Select and Uniform Scale
به کمک اين گزينه مي توان يک شي را در راستاي محورهاي X ,Y, Z تغيير اندازه داد.
Reference Coordinate System
به کمک اين منوي کرکره اي شما مي توانيد نوع مرکز ثقل و محور چرخش يک شي را مشخص کنيد. که به چه صورت باشد به صورت جهاني يا نما يا صحنه يا شخصي يا بر اساس تنظيمات سلسله مراتبي و غيره ...
Use pivot point Center
به کمک اين گزينه مي توانيد به صورت موقت يک محور چرخش ايجاد نماييد که به صورت مرکزي يا دلخواه يا به صورت محور چرخش پيش فرض باشد.
Select and Manipulate
به کمک اين گزينه مي توان پارامترهاي فرعي يک شي يا تغيير دهنده يا کمک کننده يا لفافه فضايي و غيره ... را به صورت دستي انجام دهيم.
Snap toggle
به کمک اين گزينه ما مي توانيم نسبت به اشياء يا گريد يا نقاط در صحنه کشش و جاذبه ايجاد نماييم تا درصد خطا کم شود.
Angle shap toggle
به کمک اين گزينه مي توان کششي در ميزان چرخش اشياء ايجاد کرد يعني تعيين کرد که با چرخش يک شي اين شي چند درجه چند درجه بچرخد.
Percent Shap
به کمک اين گزينه مي توان ميزان درصد چسبيدن را معلوم ساخت.
Named Selection Sets
به کمک اين گزينه مي توان گروه ها يا اشياء يا نقطه ها، خط ها و لبه ها و يا سطح هاي انتخابي را حفظ و Save نمود و در گروههاي مختلف اين انتخاب ها را نگهداري کرد.
به کمک اين منوي کرکره اي مي توان گروههاي Save شده را بازخواني نمود.
Mirror Selection Object
به کمک اين گزينه مي توان اشياء انتخابي را به صورت آينه هاي و معکوس در راستاي محورهاي X ,Y, Z کپي يا منتقل نمود.
Align
به کمک اين فرمان مي توان اشياء را در صحنه بر يکديگر رديف نمود.
Layer Manager
اين گزينه براي مديريت لايه ها و نيز ويرايش لايه هاي موجود در صحنه مي باشد.
Curve Editor
اين دکمه پنجره Curve Editor را باز مي کند اين پنجره براي مديريت پارامترها و متحرک سازي مي باشد.
Schematic View
اين گزينه پنجرهSchematic View را باز مي کند در اين پنجره شما مي توانيد مديريت به تنظيمات سلسله مراتبي و نيز مديريت به اشياء در صحنه کنيد.
Material Editor
اين گزينه پنجره مواد را باز مي کند اين پنجره مي تواند موادي را که در خود مي سازد به اشياء داخل صحنه اختصاص دهد.
Render Scene
اين گزينه پنجره Render Scene را باز مي کند در اين پنجره شما مي تواند تنظيمات مربوط به رندر را تنظيم نماييد.
Render Type
اين گزينه مدل هاي مختلف رندر را در اختيار شما مي گذارد که يک رندر به انتخابي باشد يا خير.
Quick Render
اين گزينه يک رندر سريع از صحنه جاري مي گيرد.